Monday, February 28, 2011

TBS - BTS

waaa ... lamanya tak de entry baru ...
bukan apa, tp tak berkesempatan sebab kesuntukan masa ..
huhuhu .. tp hr ni atas kelapangan yg ada, aku dapatla conteng2 sikit kat sini ...
bukan apa, cuma nak berkongsi cerita & pengalaman mengunakan perkhidmatan bas di "Terminal Bas Selatan" (TBS) di Bandar Tasik Selatan (BTS)  ...
masa mula2 sampai .. terkagum aku jap ... sebab tak sangka punyala besar TBS ni ... ala2 KLIA pn ada ... masa tu aku ngan adik aku nak balik melaka .. so masa ktaorg sampai kat situ, dua-dua ni macam rusa masuk kampung .. hahah .. mungkin ada sorang pekerja kat situ perasan kot gelagat aku ngan adik aku yg terpinga2 kat situ .. dia pn tnya aku nak ke mana .. aku jawabla nak beli tiket .. pekerja tu pn tunjuk kan aku kaunter tiket .. heheh .. termalu sendiri .. 
habis satu babak ..
ni la kaunter tiket yg aku ceritakan tu ..
babak seterusnya ialah masa ktaorg beratur nak beli tiket .. 
aku ngan adik aku ni tercari2 la nama bas yg kami nak naik .. tp tak de .. sampai turn ktaorg .. xtau nak cakap apa kat kaunter tu .. tak pasal2 org tu plak tnya nak ke mana .. barula aku jawab nak pg melaka .. tetiba skrin dpn ktaorg menyala dan kami diminta utk pilih masa perjalanan dengan tempat duduk .. dalam hati ni kata ..(waa .. da canggih la) .. heheh .. mcm jakun kan ...
pastu kakak kat kaunter tu minta IC plak .. aku pn dgn pelik tnya la kat dia knapa kena guna ic?
kakak tu cakap utk keselamatan .. dia pn scan IC aku ngan adik aku tu .. waaa .. (kagum lg) .. sebab tiket bas ada nama penumpang .. hebat tul ..
ni lah tiket bas yg siap dengan nama penumpang .. 
Departure board ..
Arrival board .. cam kat airport kan ..
pas beli tiket, ktaorg pn mcm lost sebab tak tau kat mana nak tggu bas sampaila ada pengumuman kata semua penumpang kna ada kat tempat berlepas setengah jam sebelum waktu perjalanan ..
haha .. aku nampak ada polis, aku tnya kat mana nak tggu bas, dia kata kat tingkat 2..
ingatkan bole turun terus, rupanya dia nak tgk dulu tiket ktaorg td, pastu baru bole turun ..
huhu .. macam2 .. tp mmg rasa selamat kat situ ..
dah sampat tingkat 2 tu aku tak nampak plak mana2 gate yg kata bas aku kat situ .. kna tnya lg ..
sampai polis kat situ pn ketawa sambil kata "kat TBS ni byk bnda kna blajar" .. (sambil ajar aku mcm mna nak bca skrin kat situ) .. huhu ..aku pn dengan sabar tggu bas .. tepat pkul 8.00 mlm, bas sampai ...
barulah gate tu terbuka .. skali lagi, kami dikehendaki beratur utk scan tiket plak sebelum dibenarkan keluar utk ke bas .. hahah .. begitula pengalaman aku kat TBS - BTS utk pertama kalinya ..

kalau ditanya tentang perasaan, aku bangga sebab ada terminal bas baru yg cantik dan selamat ..
harap berkekalan ...

alhamdulillah .. perjalanan selamat sampai ke melaka jam 10.15 mlm ...


Thursday, February 17, 2011

Segmen : Saya punyai 100 hingga 500 FOLLOWERS


Terhangat .. tak susah pun .. tekan2 je keyboard .. pastu klik aje sini ..


Friday, February 11, 2011

Better than nothing ..

semalam .. adalah penentu segalanya ..
semalaman berfikir dengan 1 soalan .. kenapa..? kenapa..? dan kenapa ..? lantas menjawab semua persoalan yg berlegar dalam kotak fikiran ni dengan andaian sendiri sambil mencari kekuatan untuk hari2 esok .. dan terus belajar untuk menerima ..
huhuhu .. walaupun penerimaan tu bukan yg sepatutnya, tapi aku kena akur .. mungkin ini yg terbaik utk aku ..
tp macam mna skali pun, jauh dalam hati ni tersimpan jga rasa tak puas hati .. iyela, kalau ruang lingkup yg diberikan utk kami adalah sama, tapi penilaian dan penerimaan yg berbeza, itu lebih membuatkan aku utk berfikir mana lg kekurangan dan kelemahan aku .. dan kenapa aku tak dinilai sama macam yg lain .. well .. mungkin ni jga ketentuan-Nya .. Dia lebih tau mana yg baik dan mana yg buruk utk aku, dan atas rasional itu, aku bersyukur atas apa yg aku terima semalam .. hati ni memaksa diri utk pasrah walaupun terpaksa .. terkilan .. dan rasa rendah diri .. aku redha .. sebab apa yg aku dapat adalah lebih baik dari aku tak dapat apa2, walaupun "the best is yet to be" ..

-END-



Wednesday, February 9, 2011

Setakat tu je ke ..?

huhu ... tgh aku mem-bz-kan diri dengan virtual villagers 4 yg aku baru install kat dlm lappy aku tadi .. tiba-tiba aku dikejutkan ngan 1 panggilan dr rakan seperjuangan yg 1 dept ngan aku .. 

apa..?? default level je ..? mana mungkin .. aku pn mula nak mempertikaikan  .. tapi ... umphhh ...
aduh .. kecewanya dgr perkhabaran dari dia ... kenapa mesti mcm tu .. ? mana silapnya ..?
apa lg yg tak kena ngan hasil kerja aku .. ? macam2 lg persoalan yg timbul .. yg jawapannya hanya 'dia' yg tau kenapa .. huh .. terus terfikir yg kerja aku selama ni sia-sia .. bakti ku terasa mcm dah dibuang jauh-jauh .. usaha yg tak terbayar .. buang masa .. terasa sgt tak adil utk diri ni bila tau apa yg berlaku .. 
frust ..? tu da semestinya .. kecewa..? tu memang da ... ditambah lg ngan rasa geram .. dan rasa tak puas hati yg melampau sampai aku terasa payah nak melelapkan mata .. terfikir mcm mna aku nak mengharung esok .. reaksi yg mcm mna yg perlu aku tunjukkan pada 'dia' nanti .. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...