Friday, May 6, 2011

sis's e-Day

hohoh ...
acum ... waa .. behabuk da blog ni ...
nampak sangat tuannya da lama tak mengupdate story-mory kat sini ..
bukan apa ... tak sempat je .. dek aktiviti harian kat ofis .. plus aktiviti-aktiviti tambahan yang lain ...

ok .. tanggal 1 Mei 2011 yg lalu, adik aku yg no 1 tu dah selamat menjadi tunangan orang ...
wah .. melangkah bendul nampak .. tu la .. da gatal sangat kot ... hahaha .. tak lah .. dah sampai jodoh la tu ...
bercakap pasal melangkah bendul ni .. ramai gak jiran-jiran yang datang tanya yg kakak (aku la tu) ni bila lagi ..
aku pn mula la rasa tak selesa .. rasa tak best ngan soalan tu .. mcm mna nak jawab sbb aku sndri pn tak de jawapannya .. aku pn mula la buat2 tak dgr ... sampai orang yang tanya tu rasa budak ni apahal agaknya ..
hahaha ...

btw .. alhamdulillah ... majlis sederhana tu berjalan ngan lancar sekali walaupun rombongan dari pihak lelaki terlambat sampai ...
apa yg tak best nya .. sdara-sdara aku yg bising da lapar sampai ada yg ajak balik .. aku tak berapa nak gemar pe'el diaorg tu .. tak kan tak bole nak sabar kalau iye pun da lapar .. mcm tak biasa je attend majlis org ... iyela ... bukan apa .. perangai org kampung aku ni mmg pelik sikit .. asal lambat je nak balik .. pastu nak minta org dapur tapau utk diaorg .. byk cantik .. konon2 nk jga la merasa lauk kenduri ... tah pape ... kot ye pun sabar sikit, then makan la sama2 nanti .. tu la konsep kenduri ... bukan setakat nak lepaskan perut sndri je .. kalau sorang da mula menapau .. pastu ada org lain plak yg mengikut .. nanti apa plak yang tuan rumah nak jamukan pada tetamu yang lain kan ... 

aduhai orang kampung .. cubalah keluar dari konsep yg macam tu ... bukan tuan rumah tak nak bg makan, tp minta bersabar sikit .. pastu bole la makan beramai-ramai ... kan tu lagi baik ... ada plak yg kata dia tak bole lmbt makan .. kalau tak nanti pengsan .. alahaii ... tak kan msa kat rumah tak smpat lgsg nak bersarapan sampai stgh jam lambat pn tak bole nak tggu ... geram plak aku dibuatnya hari tu ..

apa pn segala pe'el org kg terutamanya sdara-sdara aku ni tidak dilayan oleh org2 dapur (jiran-jiran ku) .. aku tgk tak de plak yg balik sbb tak makan ... bukan apa .. diaorg ni malas nak tggu lama utk makan .. da kata jamuan makan pkul 1,  bila pkul 1 masih tak makan tu yg diaorg sume berbunyi ... macam-macam la diaorg ni ...

apa yg penting kat sini tak de yg tak dapat makan dan majlis berjalan dengan lancar walaupun terlewat sikit dari yang dijadualkan ... 
nah .. ni antara beberapa pic tunang adk aku yg comel gebu tu ... 

Ni tepak sirih - modern style


Ni gambar yang tak cukup quorum .. sbb sorg adik aku tak dapat balik .. ada exam ..


Posing dulu ni .. 


Bersama dengan En. Tunang-nya


Tengok dulu kat cermin kalau ada yang tersenget ..

ok ... sampai sini dulu .. nanti kalau ada masa aku menulis lg ..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...