Monday, February 28, 2011

TBS - BTS

waaa ... lamanya tak de entry baru ...
bukan apa, tp tak berkesempatan sebab kesuntukan masa ..
huhuhu .. tp hr ni atas kelapangan yg ada, aku dapatla conteng2 sikit kat sini ...
bukan apa, cuma nak berkongsi cerita & pengalaman mengunakan perkhidmatan bas di "Terminal Bas Selatan" (TBS) di Bandar Tasik Selatan (BTS)  ...
masa mula2 sampai .. terkagum aku jap ... sebab tak sangka punyala besar TBS ni ... ala2 KLIA pn ada ... masa tu aku ngan adik aku nak balik melaka .. so masa ktaorg sampai kat situ, dua-dua ni macam rusa masuk kampung .. hahah .. mungkin ada sorang pekerja kat situ perasan kot gelagat aku ngan adik aku yg terpinga2 kat situ .. dia pn tnya aku nak ke mana .. aku jawabla nak beli tiket .. pekerja tu pn tunjuk kan aku kaunter tiket .. heheh .. termalu sendiri .. 
habis satu babak ..
ni la kaunter tiket yg aku ceritakan tu ..
babak seterusnya ialah masa ktaorg beratur nak beli tiket .. 
aku ngan adik aku ni tercari2 la nama bas yg kami nak naik .. tp tak de .. sampai turn ktaorg .. xtau nak cakap apa kat kaunter tu .. tak pasal2 org tu plak tnya nak ke mana .. barula aku jawab nak pg melaka .. tetiba skrin dpn ktaorg menyala dan kami diminta utk pilih masa perjalanan dengan tempat duduk .. dalam hati ni kata ..(waa .. da canggih la) .. heheh .. mcm jakun kan ...
pastu kakak kat kaunter tu minta IC plak .. aku pn dgn pelik tnya la kat dia knapa kena guna ic?
kakak tu cakap utk keselamatan .. dia pn scan IC aku ngan adik aku tu .. waaa .. (kagum lg) .. sebab tiket bas ada nama penumpang .. hebat tul ..
ni lah tiket bas yg siap dengan nama penumpang .. 
Departure board ..
Arrival board .. cam kat airport kan ..
pas beli tiket, ktaorg pn mcm lost sebab tak tau kat mana nak tggu bas sampaila ada pengumuman kata semua penumpang kna ada kat tempat berlepas setengah jam sebelum waktu perjalanan ..
haha .. aku nampak ada polis, aku tnya kat mana nak tggu bas, dia kata kat tingkat 2..
ingatkan bole turun terus, rupanya dia nak tgk dulu tiket ktaorg td, pastu baru bole turun ..
huhu .. macam2 .. tp mmg rasa selamat kat situ ..
dah sampat tingkat 2 tu aku tak nampak plak mana2 gate yg kata bas aku kat situ .. kna tnya lg ..
sampai polis kat situ pn ketawa sambil kata "kat TBS ni byk bnda kna blajar" .. (sambil ajar aku mcm mna nak bca skrin kat situ) .. huhu ..aku pn dengan sabar tggu bas .. tepat pkul 8.00 mlm, bas sampai ...
barulah gate tu terbuka .. skali lagi, kami dikehendaki beratur utk scan tiket plak sebelum dibenarkan keluar utk ke bas .. hahah .. begitula pengalaman aku kat TBS - BTS utk pertama kalinya ..

kalau ditanya tentang perasaan, aku bangga sebab ada terminal bas baru yg cantik dan selamat ..
harap berkekalan ...

alhamdulillah .. perjalanan selamat sampai ke melaka jam 10.15 mlm ...


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...