Monday, December 6, 2010

Berus Gigi

bertemu kembali kali ini ngan cerita tentang berus gigi ...
tak de apa pun yg menarik, cuma aku kadang2 pelik ngan org yg mcm tak peduli yg org sekeliling tak senang ngan bau mulut dari org tu ...
bukan nak cakap apa la, tp apa la salahnya kalau rajinkan diri ngan memberus gigi .. tak payah amik masa yg lma pun, cukup 2-3 minit utk sekali sesi pun jadi la ...
terutama org yg merokok .. baunya ... adusss ... bole buat aku pengsan ..
PILIH berus gigi yang bersesuaian dan dapat membersih gigi, gusi, lidah dan keseluruhan mulut dengan berkesan.
bukannya apa ... kebersihan mulut yang baik menyumbang kepada penambahbaikan kesihatan dan peningkatan kualiti hidup .. memberus gigi ni jga dapat membantu membersihkan sisa makanan dan plak gigi serta mencegah kerosakan (karies gigi), penyakit gusi (periodontium) dan mengelakkan nafas berbau (halitosis).. macam mna nak lancar urusan kalau org kurang senang ngan bau mulut kita kan ... kesimpulannya di sini, rajin2 la berus gigi .. senyuman menawan, bau mulut pun xde ..
mana aku tau sume ni .. ? mmgla aku ni bukan dentist, tp rajin2 la membaca ...bukan nya susah pun nak cari bahan bacaan skrg ni .. tnya je kat uncle Google tu .. sume dia bole jawab .. jadi, luangkan sikit masa utk menjaga kebersihan gigi kita ... jangan malas2 ye ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...